RENDEL_2017_poster_1500pxALKUPERÄINEN NIMI: RENDEL

KESTO: 1 h 45 min

ENSI-ILTA: 22.9.2017

ESITTELY

Ensimmäinen suomalainen supersankarielokuva RENDEL perustuu mikkeliläisen Jesse Haajan luomaan sarjakuvahahmoon, joka elää synkässä tulevaisuuden Suomessa taistellen pahamaineista VALA-rikosjärjestöä vastaan.  1,3 miljoonan euron budjetilla tuotettua RENDEL-elokuvaa kuvattiin 50 päivää syksyllä 2015 ja keväällä 2016. Elokuvaa on kuvattu Kajaanissa, Mikkelissä, Varkaudessa, Helsingissä, Sotkamossa, Kuopiossa ja Puolangalla.

OHJAUS: Jesse Haaja

KÄSIKIRJOITUS: Pekka Lehtosaari, Miika J. Norvanto, Timo Puustinen

NÄYTTELIJÄT: Kris Gummerus, Rami Rusinen, Renne Korppila,  Matti Onnismaa, Johnny Vivash, Bianca Bradey, Sheila Shah, Michael Majalahti, Michael Hall, Alina Tomnikov, Aake Kalliala, Reino Nordin, Tero Salenius, Sami Huhtala, Marko ”Beltzer” Pesonen, Minna Nevanoja, Anu Palevaara

TUOTANTO:  Black Lion Pictures Oy, Frozen Flame Pictures Oy, Haaja & Arwo Design Oy, Bad Beaver Productions

JULISTEET

RENDEL_2017_poster_1500px

SYNOPSIS

Euroopan armottomin rikollisjärjestö VALA on jo vuosia lahjonut virkamiehiä runnoakseen läpi testaamattoman Nh25-rokotteen kolmannen maailman pahaa aavistamattomille markkinoille. Naamioitu mies aloittaa iskunsa VALA-järjestön joukkoja vastaan aiheuttaen suuria taloudellisia menetyksiä. Alkaa salaperäinen yöllisten iskujen sarja, jossa veri roiskuu ja raha palaa – kirjaimellisesti. Kasvoton sankari Rendel käy avointa ja säälimätöntä sotaa VALA -järjestöä vastaan: ei armoa, ei vankeja. VALA, voimattomana sissisotaa vastaan, värvää riveihinsä kansainväliset palkkasoturit. Kasvottoman kostajan haastaessa kasvotonta korporaatiota alkavat molempien naamiot rakoilla. kukaan ei peräänny: totuuden hetki on nyt.

TEASER-TRAILERI

(https://youtu.be/YV65gkpRRTU)

STILL-KUVAT

STILL_01_RENDEL STILL_02_RAMI_RUSINEN-Rotikka STILL_03_MichaelHall_BiancaBradey_JohnnyVivash_SheilaShah_MichaelMajalahti STILL_04