English   Suomeksi

BLACK LION PICTURES

ALKUPERÄINEN NIMI:
Anselmi – Nuori Ihmissusi (fi)
Anselmi – The Young Werewolf (eng)
ENSI-ILTA:
24.1.2014
KESTO:
 80min

OHJAUS: Matti Pekkanen
NÄYTTELIJÄT:
Anselmi – Aleksi Holkko
Manu – Sami Palolampi
Kirkkoherra – Pauli Hanhiniemi
Eeva – Liisa Ruuskanen

SYNOPSIS

Vuosi 1973, Etelä-Pohjanmaa. Hartaasti odotettu lapsi saa kasteessa nimen Anselmi. Äiti katoaa lumipyryyn kastepäivän iltana. Häntä ei ikinä löydetä. Isä kasvattaa lapsen yksin. 15 vuotta myöhemmin Anselmi rakastuu ensimmäistä kertaa elämässään. Nuoressa miehessä alkaa tapahtua muutoksia, joiden syyt johtavat 15 vuotta sitten kadonneen äidin mysteeriin. Isän 15 vuoden vaikeneminen alkaa murtua ja salaisuudet paljastua.

Peto on herännyt.

“Anselmi, nuori ihmissusi” on mustan huumorin sävyttämä koko illan jännityselokuva lapsuuden loppumisesta 80-luvun Pohjanmaalla.

”Anselmi, nuori ihmissusi on elokuva lapsuuden loppumisesta.”

Ja pedosta, joka asuu ihmisen ihon sisällä odottaen tilaisuutta murskata inhimillisyyden ohut pinta: raadella vihollinen, turvata oman geeniperimänsä jatkuminen ja nousta lauman johtoon.

Vaistot ohjaavat nuorta Anselmia tekemään pesäeroa lapsuudenkotiin, kasvukivut repivät muuttuvaa ruumista, hallitsematon lisääntymisvietti räjähtelee käsille ja vanhemmat putoavat jalustalta tavallisiksi ihmisiksi heikkouksineen. Nuoruushan on ihmisen parasta aikaa?

“Miksi minusta tuli tällainen? Olemmeko me perimämme vankeja vai onko syy kotioloissa? Ja oli syy missä tahansa, vastuu on joka tapauksessa kannettava itse”. Elokuva kertoo Anselmista, nuoresta ihmissudesta.

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt:

Miika J. Norvanto / miika@blacklionpictures.fi